Mire képes a piaci verseny

A Harghita sör a csíkszeredai sörgyárnak a tipikusan helyi fogyasztásra szánt márkája volt – talán – már a kezdetektõl. S ez érvényes mind a mind a napig, függetlenül attól, hogy magát a sört az ország valamelyik más gyárában palackozzák.
Ennek ellenére kisebbfajta szenzáció volt, amikor néhány éve új címkével kezdték forgalmazni, melyen megjelent egy piros-fehér-zöld keret és néhány magyar szó is. De mindaz semmi volt ahhoz képest, ami a legújabb címkéken látható, melyek – borítékolhatóan nem véletlenül – az Igazi Csíki Sör forgalomba kerülése után kerültek fel a Harghita sör üvegeire. Itt már szinte minden felirat kétnyelvû, s ugyanakkor a címkék addigi színvilágától gyökeresen eltérõ módon hangsúlyosan jelennem meg a székely színek (kék, ezüst, arany), illetve a 11 év alatt de facto szabvánnyá vált jelképek. Annak a Székelyföldnek a jelképei, amelyet a konkurencia ellen indított perben a Heineken még az “úgynevezett” jelzõvel illetett. Ismét beigazolódott, hogy a pénznek nem csak szaga, de nemzetisége sincsen. Szerencsére – mondhatjuk ebben az esetben.
harghita-cimkek

Kategória: Mindennapjaink a 21. században, Székelyföl éjjel-nappal | A közvetlen link.

Vélemény, hozzászólás?